onsdag 7 september 2011

Höstevenemang i Butiken!


Make Up & Hudvård – välkommen!

Vi på Jemmalicious älskar flärd! Så enkelt är det – helt enkelt! Förra hösten hade vi uppskattade kundevents i butiken. De tänker vi fortsätta ha i höst – Johanna Holm från Mary Kay/Skönhetsfabriken packar upp sina väskor och lär oss allt vi behöver kunna om hur vi tar hand om vår hud och hur vi på bästa sätt lägger en make up. En make up anpassad efter personlig hy och personliga färger där grunden utgör en ansiktsbehandling man gör på sig själv.
Vad är då Mary Kay och varför har vi valt att använda oss av just det företaget? De som främst inspirerar mig, kvinna mitt i livet, med 4 vuxna barn, ett mer än heltidsarbete som rektor och en synnerligen levande dröm om ett företag/en liten butik, är tanken att kvinnor hjälper kvinnor till framgång. Få andra att känna sig betydelsefulla, är ett av ledorden inom Mary Kay. För att du själv ska bli framgångsrik måste du först få andra att känna sig framgångsrika…
”Vi måste ha ett tema, ett mål – ett syfte med våra liv. Om du inte vet vart du är på väg, då har du inget mål. Syftet med mitt liv är att leva på det sätt som får någon att säga den dag jag inte längre finns här: ”Hon levde med omtanke”.
-Mary Kay Ash
Mary Kay utför inte djurtester och företaget stödjer aktivt framtagandet av alternativa testmetoder. Det gillar vi verkligen! Dessutom är det så att jag, medelålders kvinna med tämligen torr hy, älskar produkterna för att de verkligen hjälper mig att ta fram det bästa av mig själv. Superallergisk sedan barnsben – jag kan använda alla produkter; för mig är de perfekta. Främst har jag lärt mig att underlaget – inte minst då rengöringen – är av störst betydelse för hur make upen sedan blir. 2 av produkterna kan jag inte leva utan: Primer för foundation och primer för läppglans/läppstift. INGA smårynkor som fylls av läppstift som smetas ut i dem och ger min mun ett märkligt utseende. Primer på – läppstift sitter perfekt! Sedan är hudvårdsserien Time Wise undergörande – du måste alltså bara prova själv :)
I samband med den personliga rådgivningen vi får, bjuder vi i butiken på lite smakligheter. Du får också fina kunderbjudanden just den här kvällen: Allt du handlar till ordinarie pris har du 20 % i rabatt på!
  • Boka redan nu in följande datum hos oss:
  • 28 september 18.30 – Vi prövar make up och testar höstens nyheter från Mary Kay
  • 3 november 18.30 – Kundkväll – Johanna dukar upp julens nyheter och inspirerar oss i våra inköp.
  • 30 november - Julklappskväll med glögg, pepparkakor och julens make up samt inspiration av julklappar.
Ta vara på tillfället att med hjälp av en duktig kvinnas goda råd, lyfta fram och förstärka ditt egna vackra jag! Du anmäler dig och de du tar med till EmmaMaria på tel 031-24 14 09 eller via mail jemmalicious@home.se.  Pris för kvällen är 100 kr/person.
Vi ses väl?


Johanna Holm från Skönhetsfabriken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar