torsdag 23 september 2010

en torsdag i september...

hösten har verkligen kommit till oss nu! det börjar bli kyligt, det blåser och soltimmarna blir allt färre. Själv har jag denna vecka packat upp vinterjackan, mössa alla vackra sjalar från turiket, tunisien, egypten och en endaste liten söt från sydamerika ( fick av syster) =)
Mössan är såklart DesignWerkets underbara! Den är en svart toppluva som är sååå varm och skön, dessutom vet jag ingen som inte passar i den, helt otroligt! =)

Med hösten kommer ju inte bara mörker och blåst som gör ont i öronen. Fram kommer ju alla ljuvligt vackra ljus och lyktor! Finns det något mysigare än att höra vinden ila och regnet som smattrar mot rutorna ? Då sitter man där med massor av levande ljus under en varm och skön filt, kanske med hunden eller katten mysandes brevid- oc självklart med en riktigt bra bok eller film framför sig! Mmmmmmmmmmmm!
Om man har riktigt tur så har man ju även en levande brasa som smattrar! suck, vad underbart!

Så vad händer i butiken denna veckan då?
Jo, fasadskylten är uppsatt! Yes! Bra blev det också!
Öch idag eller imon kommer det att komma nya varor från norska företaget Country Collection Design! =)
Däribland kommer även vår mycket efterlängtade kassadisk! tjoho!!
Jag ringde och talade med dom igår och fick bekräftat att varorna är ivägskickade från deras lager. Bra!
Zimba (min hund) som är med mig i butiken varje dag har även han hittat sin plats nu, Han ligger till höger om mig inne i hörnan vid kassadisken. Därifrån skyddar han mig mot allt farligt ;)¨
Han gör förövrigt succé i butiken. Kunder återkommer för att de vill hälsa på zimba. han är ju bara en sååååå söt hund, för och inte tala om hur lydig han är.....well, if only they knew......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar