onsdag 8 december 2010

Ondag 8 december

Nu är hela butiken välstädad och fin. Faktiskt - en ren fröjd ;) att röra sig i butiken. Saltet på Göteborgs trottoarer måste vara ett straff för någonting... Det biter sig fast överallt!

Dagens första kund köpte små presenter till fröknarna på förskolorna. Vad tycker ni? Måste man ge sina barns lärare i förskolan/skolan presenter vid jul-/sommaravslutningarna?  Jag tycker det är lite intressant med det här fenomenet. Ibland upplever jag det som hysteri kring dyra presenter överallt. Sitter värdet av någon eller någons arbete i en prislapp? Jag vägrar tro det! Och jag vägrar köpa dyra presenter - däremot vill jag gärna ge bort något speciellt utvalt till en speciell person... Å andra sidan, jag VET ju att man blir väldigt glad över uppskattning och en liten sak. Inte minst det faktum att någon tagit sig tid att köpa någonting till en ... Och eftersom vår företagsidé bland annat innefattar just små presenter, tycker jag nog att det är bra att handla små saker till alla fröknar (och magistrar med för den delen) - speciellt om man gör det på Jemmalicious Inredning på Vegagatan 54 i Göteborg!

Har precis tagit kort på de väggklockor jag skrev om i går. Med nyladdad kamera gick jag till angenäm attack och bilderna ser du här:


 Den här stora klockan med New Yorkmotiv på kostar 298,- De andra små kostar 129,- - alla är lika fina!






Det var klockorna det. Lite omändring skrev jag om igår också. Hur det blev ser du på bilderna nedan.





"Julenisser på slanke ben..."


Härliga ljuslyktor för 39,- gör julen varm och mysig..


Ängel 109,-


Ängel 79,-


Ängel 109,-


Burk till pepparkakor? Julgodis? Knäck? Fyll den med vad du vill...


Fantastisk fotoram - sätt in det foto du själv vill!


Stora maffiga julkulor som glittrar fint...


Härlig ljuslykta!

Ja, detta var dagens bilder. I morgon ska en av oss, Helenè, åka till Stockholm för att vara aktiv inom chefsorganisationen Ledarna. Jag, Helenè, som skriver detta, funderar nu mycket över hur väl utrustad jag måste vara för att klara en resa med SJ - ska jag ha med thermobrallor och dunjacka, thermos med varm dryck + extra mat, värmeljus + tändare samt ficklampa och toalettpapper för att klara av några timmars resa t o r Göteborg/Stockholm? När man läser rapporter om SJs framkomlighet med tillhörande distraktioner, blir jag verkligen fundersam. Det ter sig just nu vara en polarexpedition av stora mått att åka miljösmart. Men jag är ju den som inte backar för en utmaning, en svårighet eller en chans till utveckling. Så jag tar allt tåget i morgon bitti!

EmmaMaria håller ställningarna i butiken under torsdag och fredag. På lördag bjuder vi alla kunder, men även alla som passerar förbi på trottoaren, på varm god glögg och pepparkakor. Så kom gärna förbi!

1 kommentar:

  1. Då smiter jag nog in på lördag för lite glögg och en kik i butiken innan det är dags att lämpa av killarna för ölprovningen - Maria

    SvaraRadera