torsdag 16 juni 2011

Vegagatan- en oas mitt i staden!

Vår butik ligger ju alltså på Vegagatan- parallellt med Linnégatan. De flesta som känner till lite grann om Göteborg vet att Linnégatan är en gatan full av butiker,restauranger och har ganska hög puls. Vad man nog inte tänker på är att bara en gata upp finns även där en gata, Vegagatan, som även den är full av trevliga,mysiga butiker, caféer och restauranger. Här finns även en liten närbutik med café - Oliven- som ligger bara ett stenkast från vår butik.


Om vi startar närmast slottsskogen så hittar vi först en tapetsör som verkligen är duktig på att klä om möblerna hon tar sig an!

Därefter hittar vi GG´s - djuraffären på gatan. En lokal som innehåller både djuraffär, hundtrim och dessutom kommer det en veterinär dit varje tisdagskväll. Perfekt för alla som bor i området med hund! Själv brukar jag lämna in vår mellanpudel Zimba där för trimning med några månaders mellanrum. Då blir han SÅ fin! Tina- som hon heter, klipper honom så fint och proportionerligt!



Därefter kommer skoaffären, som nu för tiden även säljer en del kläder. En butik som legat i området i många år. Härligt att de håller sig kvar! Intill dem kommer vi till min "fredagsbutik". Nämligen Zebeda. En choklad och - tebutik ! Helt fantastiska teér och underbar choklad! Dit brukar jag gå på fredagarna för att köpa lite praliner och annat gott. I fredags blev det även två fantastiska teér som både luktar och smakar fantastiskt! Absolut värt att ta en titt in i den butiken!
Därefter kommer alltså vår butik som jag självklart vill att du besöker! Smycken,kläder,sjalar,skorpor,inredning- helt enkelt massor av smått och gott!

Intill oss ligger också fotografen, som även hon funnits här i många år. Sedan kommer La Tazza- ett jättetrevligt café som säljer allt från lite matigare mackor till italiensk glass! Bredvid dem ligger alltså Olivens livs, som jag nämnde ovan. 


Som ni förstår finns det alltså en hel del på Vegagatan! Ovan har jag nu nämn en del, men fortsätter man bort så finns det även blomsterbutik, cafeér och restauranger.


Helt enkelt en gata som det absolut är värt att besöka!
dessutom ligger ju slottsskogen alldeles intill- perfekt för en picknick eller en glass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar